Materiały do rytmiki w dniach 30.03. – 03.04.2020 r

KLASA I

Automatyzacja taktowania:
– jedna ręka na 2 a druga na 4 (równocześnie) – spotkają się w górze na 4.
– jedna ręka na 2 a druga na 3 (równocześnie) – spotkają się w górze na 6.
Szesnastki – to cztery nutki które realizujemy na jedną miarę taktu (jedno
kółeczko).
Ułóżcie w takcie na 4/4 (w czterech kółeczkach) rytm tak, by chociaż w jednym
kółeczku
były cztery szesnastki). W reszcie kółeczek mogą być ćwierćnutki, ósemki („po
dwie”)
lub półnuta (pamiętać musicie , że po półnucie jest puste kółko).
Zadanie – wysłać na mój adres jwkita@wp.pl swoje pomysły.

KLASA II

Przypominamy sobie poznane grupy szesnastkowe w taktach ćwierćnutowych.
Znajdziecie je w „Ćwiczeniach rytmicznych 2”.
Na str. 69 macie grupę „wskoczyć -krok czyli dwie szesnastki i ósemkę.
Na str. 75 maciegrupę „krok – wskoczyć”.
Układajcie w takcie na 4/4 (w kółeczkach) wlasne pomysły z zastosowaniem obu tych
grup szesnastkowych.
Możecie potem zagrać ten rytm na swoim instrumencie – i przesłać mi filmik na adres jwkita@wp.pl.

KLASA III

Układamy własne czterotaktowe schematy w metrum 4/4 – złożone tylko z ćwierćnut,
ósemek („po dwie”) i półnut (pamiętamy o pustym kółku po połnucie).
Potem podpisujemy pod nimi DIMINUCJĘ czyli podwójną prędkość oraz
AUGMENTACJĘ czyli podwójne zwolnienie.
Pamiętajmy że w Diminucji z jednej nuty otrzymujemy jedną krótszą a w Augmentacji
z jednej nuty otrzymujemy jedną dłuższą.